Projekcija 16-mm filmov in predstavitev produkcije Klubvizije iz Zagreba

SCCA–Ljubljana vodi spletni in fizični arhiv videa/filma/medijske umetnosti Postaja DIVA. Od leta 2016 v prostoru arhiva pripravljamo FeKK Off dogodek, s katerim želimo obiskovalce festivala seznaniti s produkcijo eksperimentalnih in nenarativnih kratkih filmov in video del. Za 5. edicijo festivala FeKK smo v goste povabili hrvaški filmski laboratorij neodvisnega filma Klubvizija iz Zagreba. Članici Mirna Pavičić in Anita Budimir bosta predstavili projekte laboratorija in izbor 16-mm filmov.

Klubvizija je neodvisni filmski laboratorij za 8-mm in 16-mm film, ki deluje od leta 2009. Je edini filmski laboratorij za ročno razvijanje filma na Hrvaškem in v regiji, ki temelji na DIY praksi. Pri tem zagotavlja prostor za izmenjavo tehničnih izkušenj in organizira filmske delavnice s pomembnimi strokovnjaki in ustvarjalci eksperimentalnega filma ( Jodie Mack, Richard Tuohy, Robert Fenz, Stefano Canapa …), filmske projekcije, performanse in predavanja.

Prigode srebrovih halogenidov je izbor večinoma črno-belih 16-mm filmov, ki so nastali v Klubviziji. Filmski program ali raziskovanje možnosti analognega filma se začne v meditativni in sanjski atmosferi, sledi poetični, malodane bizarni obrat, ki se umiri s hipnotičnim sprehodom v naravi ter zaključi v urbanem kaosu.

Produkcija: SCCA–Ljubljana / Postaja DIVA, FeKK, Film lab Klubvizija Zagreb

Ding Dong
Maja Milić, 2016, 10’, 16-mm film (digitalna projekcija)
Eksperimentalni pesniški film po romanu Aporia, ki ga je napisal Hrvoje Milić. Knjiga je brez zgodbe in je v celoti zgrajena iz notranjih monologov. Stalna in neskončna kontemplacija junaka ustvarja napeto psihodramo, v kateri se skozi zunanjost kažejo njegova zavest in čustva. Odlomki pesniške proze, ki jih bere avtor, zvočna in eksperimentalna raba montaže, podnapisov in črnega zaslona ustvarjajo ritmično spiralo, ki prehaja v (pod)zavest.

LEVEL.303
Anita Budimir, 2015, 3’, 16-mm film (digitalna projekcija)
Kratki, eksperimentalni film, poln grafičnih in urbanih elementov. Hektična kombinacija 16-mm filmskega pozitiva, negativa in visokokontrastnega filma. Kaos mestnega življenja in vzdušje mestne vročice sta vizualizirana s kemično poškodovano sliko, nastalo med procesom po imenu mordançage.

Planine / Mountains
Hrvoslava Brkušić, 2018, 12’, 16-mm film (digitalna projekcija)
Delo izhaja iz diapozitivov, ki so jih našli na Zora filmu, podjetju, ki je v petdesetih letih 20. stoletja izdelovalo izobraževalne filme za predmet geografije. Iz tega nabora je avtorica izbrala samo motive gora. Z rabo postprodukcijskih metod slike oživijo. Gore se vse bolj oddaljujejo in postajajo vedno bolj nerealne. Film se spremeni v duhovno-geografsko potovanje.

Prvi odstavek / Prvi stavak / First Piece
Mirna Pavičić, 2019, 2’, 16-mm film (digitalna projekcija)
Vizualna spremljava prvega dela skladbe Tri skladbe za klavir avtorja Branimirja Norca.

Program